Metabolic Balance podrobněji

4 FÁZE

Celý program probíhá ve čtyřech fázích. První „přípravná“ fáze trvá jeden až dva dny. Během ní probíhá úvodní pohovor, odběr krve, příprava těla na změnu a pročištění trávicího ústrojí.

Druhá „přísná“ fáze trvá minimálně čtrnáct dní v průběhu kterých se vaše látková výměna upravuje na nový způsob stravování. V této fázi dochází k intenzivní regulaci tělesné hmotnosti a zlepšení zdravotního stavu.

Na ni navazuje třetí mnohem příjemnější „přechodová“ fáze, která trvá průměrně sedm týdnů. V této fázi si můžete dopřát vámi oblíbené potraviny, které vám v druhé fázi nebyly povoleny, a přitom pozorovat změnu reakce těla na jejich konzumaci.

Poslední (čtvrtá), tzv. udržovací fáze přijde na řadu tehdy, kdy jste se svou dosaženou hmotností i zdravotním stavem spokojeni.

Potraviny se nevybírají podle kalorií

Díky individuálnímu jídelníčku má tělo k dispozici všechny potřebné živiny. Potraviny se nevybírají podle obsahu kalorií, podílu tuků, bílkovin ani cukrů. Jediné kritérium pro výběr je působení daných potravin na hormonální produkci.

Tím se aktivuje metabolizmus a podpoří přirozená produkce inzulínu – hormonu, který hraje hlavní roli v procesech látkové výměny.

Požadované hmotnosti tak dosáhnete bez trápení se hladem, bez konzumace drahých doplňků stravy, a hlavně bez známého jojo efektu!

Zelenina a bílkoviny jsou základ

Nejdůležitější roli hraje zelenina – díky svému vysokému obsahu vláknin a živin. Zelenina navíc působí pozitivně proti překyselení organismu. Stejně významné jsou i kvalitní bílkoviny s výhodnou kombinací esenciálních aminokyselin. V plánech najdeme libové maso, drůbež, ryby, mléčné produkty s přirozeným obsahem tuku, sójové výrobky, luštěniny, semínka a klíčky.

Přednost je dávána omega- 3 a omega-6 nenasyceným mastným kyselinám, které jsou pro nás nezbytné a lidské tělo je nedokáže samo vyrobit. Ty jsou obsaženy především v kvalitních rostlinných olejích a v rybách. Současně se drasticky snižuje konzumace nezdravých nasycených a transmastných kyselin obsažených například ve ztužených rostlinných tucích, umělých tucích a polotovarech.

Z cukrů jsou voleny ty, které působí příznivě na hladinu cukru v krvi (cukry s dlouhým řetězcem) a tím i na produkci inzulínu v těle. Například žitný chléb, vločky, ovoce a zelenina a v pozdějších fázích diety i brambory.

Co nebudete jíst

V přísné fázi diety se nevyskytují produkty obsahující vysoký obsah lepku. V případě alergiků jsou produkty z kravského mléka nahrazeny mlékem kozím, ovčím nebo sójovými produkty. Dále v přísné fázi diety nenaleznete brambory, těstoviny ani bílé pečivo. Jako příloha je povolen pouze žitný knäckebrot a celozrnný chléb ze žitné mouky. (Denní povolená dávka je individuální, pohybuje se mezi 2–7 plátky).

Žitné produkty jsou vybrány proto, že nejpříznivěji ovlivňují průběh glykemické křivky a zabraňují tím návalům hladu. Z jídelníčku jsou absolutně vyškrtnuty light produkty, modifikované škroby, hotová jídla z konzerv či sáčků a kořenící přípravky či polotovary s přídavkem cukru, zvýrazňovače chuti, aromat, barviv, umělé cukry, náhradní sladidla a jiné chemické přísady.

Tyto přísady se v přírodě nevyskytují a naše tělo je nedokáže identifikovat a zpracovat, čímž se stávají zátěží pro náš organismus.

Pro zdraví i krásu

Metabolic balance nezaručuje jen úbytek váhy, ale i výrazné zlepšení zdravotních obtíží. Zejména zmírňuje lymfatické otoky, alergie a kožní problémy, vyrovnává hladinu krevního cukru, snižuje vysoký tlak a cholesterol. Pomáhá i při migréně, zažívacích obtíží, problémech se spánkem a klimakteriu.

Metabolic balance je vhodný i pro ty, kteří chtějí trvale zlepšit svůj zdravotní stav nebo kondici, pro sportovce i jedince s příliš nízkou hmotností. Metabolit balance příznivě působí i na duševní rovnováhu a zlepšuje schopnost koncentrace. Zejména ženy ocení skutečnost, že i přes značnou redukci váhy nedochází k tvorbě vrásek v obličeji ani „záhybů“ jinde na těle.

Nezbavujete se totiž svalové hmoty, ale tukových buněk. Pleť tak zůstává napnutá a krásná a zároveň hubnete přirozenou cestou v partiích, kde je třeba.

Pravidla programu

Pravidlo 1: Jezte třikrát denně.
Jíte-li častěji, zvyšujete hladinu inzulínu a brzdíte spalování tuků.

Pravidlo 2: Nejezte více ani méně.
Ani nic jiného, než je uvedeno ve vašem plánu.

Pravidlo 3: Každé jídlo začínejte bílkovinou.
To znamená nejprve kousek bílkoviny a teprve poté pokračujte v jídle.

Pravidlo 4: Jídlo by nemělo trvat déle než 60 minut.
V případě delšího trvání se pozastavuje spalování tuků.

Pravidlo 5: Mezi jídly dodržujte pětihodinovou přestávku.
Jakýkoli přísun potravin v době přestávek narušuje celkový proces látkové výměny.

Pravidlo 6: Večer se pořádně najezte.
Během spánku spaluje tělo největší množství tuků.

Pravidlo 7: K přípravě jídel nepoužívejte žádný olej ani tuk.
Můžete vařit, dusit, péct, grilovat, opékat, ale vždy bez použití tuku či oleje.

Pravidlo 8: Ovoce jezte až na konec.
Aby se předešlo hladu, měla by hladina glukózy v krvi zůstat co nejvyšší.

Pravidlo 9: Vypijte denně pro vás určené množství vody.
Voda je naprosto nezbytná pro odplavování odpadů, jež se při odbourávání tukové tkáně uvolňují.

Pravidlo 10: Sport se nedoporučuje.
Extrémní svalová činnost brzdí hubnutí, protože tělo přesouvá energii na tuto aktivitu, místo aby se účastnilo spalovacích procesů. Ideální je svižnější chůze.

Pin It on Pinterest

Share This